Klanten van IEKU Advies
Word jij mijn klant?
De klanten van IEKU Advies zijn ouders die worstelen met de opvoeding of het bereiken van adequaat onderwijs voor hun uitzonderlijk begaafde en hoogbegaafde kind. Klanten zijn ook scholen die beseffen dat hoogbegaafde leerlingen een andere aanpak en ander onderwijs nodig hebben. Klanten zijn ook jeugdzorg instellingen, psychologen, psychiaters en andere specialisten.
Dit kan ik voor je betekenen:
- een didactisch onderzoek afnemen bij uitzonderlijk begaafde kinderen en advies aan school
- advies over opvoeding en begeleiding van uitzonderlijk begaafde kinderen thuis
- counseling van uitzonderlijk begaafde kinderen en tieners (tot ongeveer 18 jaar)
- coaching van ouders: jezelf worden en vanuit je kern, authentiek leven en dit je kind te leren
- meedenken over maatwerkleerplan
- in-company trainingen voor professionals
- spreken op je congres of themadag
- je inspireren tijdens mijn cursussen en trainingen
Mevrouw Hamsikova verdient het dat ze in de `spotlights` wordt gezet, naast de juiste kennis die zij bezit heeft ze zo veel moed en kracht om op dit gebied bezig te kunnen zijn. En dit is loodzwaar zo weten wij vanuit de kant als ouders en vanuit onze dochter. En natuurlijk weet ik niet hoe iedereen op dit gebied dit verder doet maar mevrouw Hamsikova is wel de enige tot nu toe die wij inmiddels zijn tegengekomen die dit echt doet. De meeste praktijken en deskundigen houden zich op een voor hun` veilige plaats` en dan kan het zo zijn dat er geen doorbraak komt en of dat je niet echt verder wordt geholpen.
Een doorbraak komt altijd van de mensen die hun `spreekwoordelijke nek` uit durven te steken en `meester` zijn in wat ze doen. En dat doet mevrouw Hamsikova zonder meer omdat ze meester is in wat ze doet!!!
Nogmaals hartelijk dank voor de goede zorg!!! Met vriendelijke groet K. (moeder van dochter van 15)
Na een lange zoektocht hoe we onze jongste dochter het beste konden helpen kwamen we bij Renata terecht. Evelien heeft moeite op school met zo’n beetje alle vakken, terwijl het toch een slimme meid lijkt. Een IQ test werd door passend onderwijs gedaan en leverde een IQ van 110 op. Niet echt HB maar ook niet beneden gemiddeld. Waarom kan ze dan zo slecht leren? Na uitsluiting van ADHD, autisme en ADD en nog zo’n paar zaken besloten we een didactische test te laten doen.We kwamen bij Renata uit, omdat je internet afstruint naar antwoorden waarom dingen zijn zoals ze zijn en ik stuitte daarbij op de site van Renata, die daar ook een glossy had over onderpresteerders. Die heb ik gekocht en in één zucht uitgelezen, want ik had Evelien in mijn handen! Wat een herkenning! En daarna kwam het boekje Hoogbegaafd op school uit van Renata en ook daar veel herkenningspunten. Toen werd het tijd om Evelien eens te laten testen hoe ze er nou echt voor stond. De didactische test was snel geregeld bij Renata en daarna volgende nog een paar individuele sessies. Het eerste wat Evelien na de 1e sessie zei was: “eindelijk iemand die me begrijpt.”
Evelien is wel degelijk hoogbegaafd, net zoals haar zus Suzanne, die ook door Renata getest was, omdat school ook twijfelde over het hoogbegaafd zijn van Suus. Suzanne slaat nu groep 8 over en start op het gymnasium. Zij is ongecompliceerd HB, haalt goede cijfers op school en is sociaal emotioneel stabiel.
Voor Evelien is dat anders. Het onderwijs is niet voldoende aangepast en wordt voor haar op de verkeerde manier aangeboden. Daarnaast hebben de leerkrachten weinig tot geen ervaring met hoogbegaafdheid en hoe deze kinderen te onderwijzen. Dat heeft geresulteerd in het feit dat Evelien zichzelf erg dom vindt, denkt dat ze niks kan en een enorme faalangst heeft. Dat uit zich thuis in slecht eten, nachtmerries, buikpijn, verlatingsangst.
Nadat er met school en Renata gesproken is, hebben we ervoor gekozen Evelien te laten starten op een andere nieuwe school, de 1014 academie. Renata zal haar begeleiden voor zowel school als voor persoonlijke ontwikkeling.Voor ons is het erg fijn dat we eindelijk een pad inslaan die Evelien helpt. We denken en zoeken niet meer in gebreken van het kind, maar in het stimuleren haar talenten. Daar wordt Evelien veel blijer van en dat komt het hele gezin ten goede. – Karen Plantinga
“Ik maakte kennis met Renata tijdens de door haar georganiseerde Dag Hoogbegaafd Opvoeden, wat op zich al een feest der herkenning was. Ze maakte indruk met haar grote kennis en begrip van het hoogbegaafde kind en expertise op het gebied van onderwijs aan hb-kinderen. Zij was precies de persoon die wij zochten en zo hard nodig hadden. Een betrouwbare expert die ons en de school van onze zoon kan helpen met het bepalen van zijn didactische niveau, het aanbieden van passende stof en uitleg van zijn gedrag. Renata is een absolute aanrader als je hulp nodig hebt wanneer je (hoog)begaafde kind vastloopt of dreigt vast te lopen op school.” – Marloes van Wierst
“Ik kwam je artikel tegen in Mama’s over langer kleuteren voor hoogbegaafde jongens. Dank voor je visie en mening. Je artikel is in ieder geval een hart onder de riem! Ik blijf je volgen.”
“Renata begeleidt ouders met kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong. Zij heeft een enorme know how op dit vakgebied. Met een hands-on mentaliteit neemt ze je stap voor stap aan de hand in het proces. Een betrouwbare en capabele coach waarbij je uiteindelijk een betrouwbaar en structurele output ontvang over hoe je kind zich heeft ontwikkeld, waar hij nu staat en wat vervolgens te doen. Een enorme eyeopener voor ouders die niet meer weten hoe verder met scholing voor hun slimme, prachtige zoon of dochter.” – Caroline de Graaf, www.kindercoachingedam.nl
Klanten van IEKU Advies hebben vragen, zoals
- Mijn driejarige zoon raakt snel uitgekeken op zijn speelgoed. Hoe kan ik hem thuis het beste uitdagen?
- Mijn vijfjarige dochter herkent al veel letters. Zal ik het lezen aanmoedigen of juist niet?
- Mijn zoon zit in groep 3 en doet helemaal niets meer. Hij lijkt niet gelukkig. Wat kunnen we het beste doen?
- Ik heb een kind dat 145+ scoort op een IQ-test. Wat betekent dat?
- Mijn dochter in groep 6 doet steeds minder op school en haar cijfers gaan achteruit. Thuis kan ik er niet goed met haar over praten.
- Mijn kind klaagt telkens dat hij zich verveelt op school en thuis is hij vaak erg boos. Waar kan dat aan liggen?
- Mijn uitzonderlijk begaafde zoon loopt vast op de middelbare school. Hoe kan ik hem helpen?
- Mijn dochter past zich te veel aan in het VO. Ik zoek voor haar begeleiding.
“Je kunt goed luisteren en je bent nuchter, inlevend en precies. Je weet de vinger op de zere plek te leggen en bent nauwkeurig, ook in je oordeel en dat is uniek, weinig mensen kunnen met zo weinig kleur en vooringenomenheid kijken.” Janine
“Onze zoon Bart is nu net 9 jaar geworden. Na een moeilijk jaar op zijn eerste school vanaf groep 3 (pesten, juffen die zagen dat hij snel leerde, maar weigerden hem uitdaging te geven en, nog erger, hem ‘uitlokten’ op zijn neiging naar faalangst), hebben we besloten hem van school te halen en op een andere school te zetten. Bart was inmiddels op het niveau van saai, saai en nog eens saai aangekomen. Tegelijkertijd hebben we Bart op de IEKU-club van Renata Hamsikova in Edam gedaan, wat hij heel leuk vond. Daar zijn we meer in contact gekomen met Renata, die ons een hoop inzicht heeft gegeven in Bart zelf en de omgang met zijn ‘leren’ en natuurlijk met zijn huidige school. Renata heeft ons en de school geadviseerd hoe Bart onderwijs op zijn niveau kan krijgen. Uiteindelijk is Bart een jaar versneld. Dit advies is door Renata goed onderbouwd. Het is zo belangrijk om op te komen voor je kind en om daarbij te zorgen voor de beste begeleiding door ervaren mensen die weten waar ze het over hebben. Renata weet, ook uit eigen ervaring, hoe te praten met scholen en ouders en de juiste adviezen te geven. Gelukkig hebben wij nu een uitstekende school achter Bart staan, dat moet wel, want alleen lukt het niet. Helaas zijn er nog te veel scholen nietwillend en/of onwetend op dit gebied. Kortom: onze Bart zit nu eindelijk weer prima in zijn vel, is vrolijk en gaat (voorlopig) voor het eerst sinds groep 3 weer graag naar school.” ouders van Bart, Purmerend.
“Renata leerde ik kennen toen ik me zorgen maakte om onze jongste dochter. Ze nodigde me uit om mijn zorgen met haar te delen. In een paar woorden kon ze samenvatten wat er aan de hand kon zijn en welke acties ik kon ondernemen. Uiteindelijk stelde ik mijn dochter voor om deel te nemen aan de cursus ‘Zorg zelf voor je succes’ en dit heeft ze met plezier gedaan. De grote verandering van een onzeker meisje dat geen fouten durfde te maken naar een zelfbewuste dame die durft te kiezen voor zichzelf kwam pas nadat de training was afgerond. Alsof de kennis en ervaring die ze bij Renata had opgedaan nog even moest landen… Ik heb inmiddels al verschillende andere ouders met kinderen die het lastig vinden op school omdat de lesstof niet altijd aansluit bij hun belangstelling, attent gemaakt op het werk van Renata. Dus mocht je het idee hebben dat je kind niet gelukkig is op school omdat het niet kan leren wat het wil leren, aarzel niet en maak een afspraak met Renata. Dat helpt!” Mieneke Vaas
“Het e-boek over onderpresteren dat ik na het aanmelden op je nieuwsbrief kreeg, is heel duidelijk. Het is goed leesbaar en begrijpelijk. Ik heb hier veel aan gehad. Alles wordt hierin concreet gemaakt en dat is wel prettig.” Colinda
Dit is een greep uit de klanten met wie ik werk. Ik baseer mijn kennis op wetenschap en op het leven zelf en ben praktisch gericht op werkbare oplossingen thuis en op school. Als je meer wilt weten over mijn manier van begeleiden, neem contact met mij op. Kijk hier hoe je mij kunt bereiken.
Tot snel!
Renata Hamsikova